null Aigües de Barcelona, al costat de La Marató de TV3 dedicada aquest any a la covid-19

Per fomentar els hàbits sostenibles, es repartiran més de 3.000 cantimplores per als voluntaris i personal de La Marató 

Un any més, Aigües de Barcelona serà patrocinadora de La Marató de TV3, que anualment celebra la televisió pública catalana per recaptar fons per a diferents causes socials. Enguany, la temàtica serà la lluita contra la covid-19. La pandèmia del virus SARS-CoV-2 ha provocat una greu crisi sanitària les conseqüències de la qual tenen efectes econòmics i socials. 

En aquesta situació d’excepcionalitat, i davant de la necessitat d’avançar en la recerca de la covid-19, el Patronat de la Fundació va decidir, de forma excepcional, canviar el tema previst per a La Marató d’enguany per dedicar-la a la covid-19 i traslladar l’edició de les malalties mentals a l’any 2021.

Per la seva banda, Aigües de Barcelona ha col·laborat en diferents iniciatives durant la pandèmia, com la campanya de donacions a l’assaig clínic ‘Jo em corono’ o acords amb entitats socials com l’Obra Social Sant Joan de Déu, que desenvolupa el projecte ‘Les cares de la vulnerabilitat’ per atendre persones en situació d’extrema fragilitat com a conseqüència de la crisi de la covid-19. 
Aprofundint en la seva tasca de fomentar hàbits sostenibles i respectuosos amb el medi ambient, Aigües de Barcelona lliurarà 2.500 cantimplores de vidre per als voluntaris que participin en La Marató al recinte Montjuïc de Fira de Barcelona. A més, en aquest espai s’ubicaran uns punts d’avituallament sostenible per poder reomplir les ampolles i cantimplores. També se’n repartiran 800 per al Plató de TV3.     

Gràcies a la solidaritat de la ciutadania, des del 1992 La Marató ha recaptat prop de 202 milions d’euros i ha finançat 872 projectes de recerca, que han dut a terme 1.369 equips, amb la implicació de 8.000 investigadors.