Actualitat

null

Aigües de Barcelona obté la certificació d’accessibilitat en la seva aposta per una atenció accessible i inclusiva

Aigües de Barcelona ha obtingut el certificat en accessibilitat universal a les oficines d’atenció al client, un reconeixement que inclou els serveis d’experiència de clients en els canals presencials d’atenció al públic, tant les Oficines d’Atenció al Client com l’Oficina Mòbil, en la seva aposta per una atenció més propera i inclusiva cap a tots els clients sense excepció.

Aigües de Barcelona treballa dia rere dia per superar les expectatives dels clients pel que fa a la qualitat i l’excel·lència dels serveis prestats. La posada en marxa del programa Amb Tu, per facilitar les gestions a tots els clients, apropar la companyia a la ciutadania i trencar barreres digitals, de comprensió idiomàtica, d’accessibilitat o econòmiques, n’és un clar exemple. 

L’aposta de la companyia d’oferir una atenció accessible, amb un equip especialitzat en accessibilitat i oficines presencials sense barreres i inclusives, és també una clara mostra de la seva voluntat de posar les persones al centre de la seva activitat. De la mateixa manera, Aigües de Barcelona té el compromís d’acompanyar l’atenció presencial de persones amb discapacitat, d’usar un llenguatge clar i de facilitar la comunicació a totes les persones, a distància per videotrucada i amb les oficines mòbils als municipis.

Aquesta sensibilitat per garantir la millor atenció a tots els clients d’Aigües de Barcelona sense excepció ha merescut l’obtenció del certificat en accessibilitat universal a les oficines d’atenció al client. L’abast de la certificació inclou els serveis d’experiència de clients en els canals presencials d’atenció al públic, tant les Oficines d’Atenció al Client com l’Oficina Mòbil. A més, el web d’Aigües de Barcelona també ha rebut la certificació d’accessibilitat, en aquest cas AA (Doble A), segons la norma UNE EN 301549:2020.

Addicionalment, la companyia ha renovat la certificació d’AENOR que l’acredita com a organització compromesa amb les persones grans per l’atenció i els serveis ajustats a les necessitats del col·lectiu sènior. 


Nova oficina 100% accessible a Gavà
Un exemple d’oficina accessible és la de Gavà, renovada recentment per oferir una atenció propera, inclusiva, personalitzada i diversa. La nova oficina s’ha dissenyat tenint en compte factors com la privacitat dels clients (i en especial els clients sensibles o en situació de vulnerabilitat) i el benestar de les persones treballadores.
La remodelació segons el model d’oficina biofílica ha incorporat en el disseny elements naturals com la fusta i criteris vinculats a l’ergonomia, l’acústica, la llum natural, la vegetació i la presència de l’aigua. El disseny biofílic ajuda a generar un entorn saludable, millora la comoditat, la concentració i facilita el benestar als usuaris, ja siguin clients, treballadors o grups de relació.  

La zona d’espera s’ha fet més confortable (amb connectivitat i zona infantil) i s’ha incorporat la figura de l’agent facilitador, amb l’objectiu de guiar els clients i oferir una millor experiència de client, personalitzada i amb una atenció preferent a persones grans o persones amb discapacitat, ja que l’agent en fa un acompanyament. L’espai físic i el mobiliari faciliten una experiència accessible a tots els clients amb problemes de mobilitat o discapacitat (físiques, sensorials, cognitives, etc.).

Aquest model d’oficina accessible també és una realitat als centres d’atenció al client que Aigües de Barcelona té a l’Hospitalet de Llobregat i Badalona. L’objectiu, oferir cada dia una experiència millor als seus clients sense excepció.