Patrocinis i col·laboracions
Aigües de Barcelona disposa d’una política de patrocini i col·laboració en activitats d’interès social i cultural. Regulada i supervisada pel Comitè de Patrocinis de la Companyia, aquesta política vol afavorir els projectes que fomentin els seus valors i que estiguin relacionats amb el cicle integral de l’aigua i el desenvolupament sostenible.
- Podeu consultar el nostre Codi Ètic.
- Sol·licitud de Patrocini Aigües de Barcelona.
A través de patrocinis i col·laboracions, Aigües de Barcelona vol afavorir els projectes i les accions que permetin posar en valor l’activitat de la Companyia, les seves instal·lacions i els seus professionals. Tindran preferència, a més, els projectes que vinculin Aigües de Barcelona amb la comunitat local a través de la temàtica de l’aigua, l’arrelament territorial, el compromís amb la responsabilitat corporativa, l’ètica i la integritat.
Els grans eixos de la política de patrocini i col·laboracions d’AIGÜES DE BARCELONA són:
AIGUA - La cura de l’aigua i el medi ambient
- Cicle de l’aigua
- Estalvi d’aigua
- Reaprofitament de l’aigua
- La qualitat de l’aigua
CIUTAT - El desenvolupament sostenible
- Ciutat i canvi climàtic
- Economia circular
- Ciutats més naturals
PERSONES - El desenvolupament de les comunitats locals
- Vulnerabilitat
- Acció social
- Educació
- Hàbits saludables
1.1 CRITERIS D’ACTUACIÓ
PRIMER. Les accions de patrocini han de ser coherents amb les activitats d’AIGÜES DE BARCELONA, i s’han d’efectuar en profit d’organismes amb un estatut, una reputació i una situació financera que no impliquin cap risc ètic o financer posterior per a la Companyia.
SEGON. Les accions de patrocini comercial han de ser coherents amb els àmbits d’actuació i els valors d’Aigües de Barcelona. Tenen prioritat les accions que reforcin el posicionament de la Companyia en els àmbits següents: gestió de l’aigua, desenvolupament sostenible, excel·lència empresarial, innovació, cooperació i aliances, talent, medi ambient i implicació social.
TERCER. Les accions de patrocini social s’han de dur a terme preferentment dins de quatre línies d’acció: educació, sensibilització, diàleg i intervenció i, en particular, accions vinculades al desenvolupament de la comunitat, com ara promoció d’hàbits saludables, participació cultural i desenvolupament socioeconòmic.
QUART. Es prohibeix tota acció de patrocini en favor de persones, entitats o organitzacions que exerceixin o promoguin activitats contràries a les lleis, els drets fonamentals i els principis constitucionals i, en tot cas, contràries als valors i principis ètics d’AIGÜES DE BARCELONA. En cap cas la contribució feta per la Companyia no podrà tenir com a propòsit prometre, oferir o assegurar avantatges competitius per a AIGÜES DE BARCELONA.
Així mateix, està prohibit el patrocini estructural a través de la participació en el capital social d’entitats o organitzacions beneficiàries.
CINQUÈ. Les accions de patrocini relatives a esports de motor queden excloses, excepte per a projectes específics amb objectius de desenvolupament sostenible i de protecció del medi ambient. També s’exclouen les propostes que impliquin operacions contaminants.
SISÈ. Les col·laboracions amb universitats i escoles han de ser coherents amb els principis ètics i de responsabilitat corporativa que regeixen l’exercici de l’activitat de la Companyia. S’ha de donar preferència a les col·laboracions amb les universitats i les càtedres relacionades estretament amb la línia de negoci de l’aigua, i a les activitats dutes a terme pels operadors internacionals en aquesta matèria.
1.2 TIPOLOGIES
1.2.1 PATROCINI
Patrocini és el suport material, habitualment financer, aportat a una organització o entitat amb la voluntat d’obtenir un benefici directe amb la presència de la imatge corporativa d’Aigües de Barcelona. El patrocini pot ser de caràcter social o comercial.
1.2.2 MECENATGE
Mecenatge és el suport material (financer, humà o tècnic) aportat sense contrapartida directa per part del beneficiari a una obra, persona o entitat per a l’exercici d’activitats amb caràcter d’interès general, habitualment d’ordre cultural, social, científic o humanitari, a fi de potenciar el valor d’AIGÜES DE BARCELONA a mitjà i llarg termini.
1.2.3 COL·LABORACIÓ ACADÈMICA
Col·laboració acadèmica és el conveni i finançament d’una càtedra o un projecte de recerca amb institucions acadèmiques i de recerca en l’àmbit de les humanitats i les ciències socials.
1.3 COMITÈ DE SELECCIÓ
Un cop es rep la sol·licitud de patrocini o col·laboració, un comitè format per un equip multidisciplinar d’Aigües de Barcelona es reuneix i decideix sobre la seva idoneïtat d’acord amb la política oficial de la Companyia sobre patrocinis, mecenatges i col·laboracions.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.4 COM PRESENTAR UNA SOL·LICITUD
Totes les peticions de patrocini i col·laboració s’han de presentar conforme al document de procediment operatiu que trobareu a l’enllaç següent.
Terminis i pressupost
Les propostes han d’estar vinculades als tres eixos de la política de patrocini i col·laboracions d’Aigües de Barcelona, i s’han d’emmarcar dins dels seus criteris d’actuació.
Cal tenir en compte que les propostes s’acceptaran en funció de la Política de Patrocinis i la Política Pressupostària de la Companyia.
Les propostes s’han de presentar, com a mínim, un mes abans de la realització o l’inici de l’activitat, si bé és desitjable una antelació més gran.
Arran de la crisi provocada pel covid-19, i conscient de la seva responsabilitat com a prestatària d’un servei fonamental, Aigües de Barcelona ha reorientat la seva política de patrocinis, aprofundint en les mesures de suport a aquelles persones en situació de vulnerabilitat, en totes aquelles accions imprescindibles per garantir el servei així com la salut i seguretat dels treballadors i treballadores de la companyia, i en aquelles accions que ajudin a combatre i vèncer el virus.